fbpx

5 tehnici de convingere selecte extrase de la cei mai buni speakeri din lume

În ultimii 15 ani am avut ocazia să învăț direct de la peste 50 de speakeri de succes.

De la fiecare am luat câte 2-3 tehnici pe care le-am testat în propriile mele speech-uri sau în întâlnirile de afaceri la care am participat.

Astăzi vreau să îți ofer și ție 5 tehnici selecte de influențare și convingere, pe care le-am învățat de la maeștrii prezentărilor cu public.

La ce te ajută?

La cel puțin trei lucruri:

Îți îmbunătățești puterea de convingere de pe scenă, ca speaker

Comunici mai bine în întâlnirile cu miză mare (vânzări, negocieri)

Cunoști și aplici cele mai bune tehnici de prezentare (gata selectate din multitudinea de posibilități)

Iată cele 5 secrete:

Pregătește-te inteligent 

Când repeți ceea ce vei spune pe scenă sau în comunicarea cu un interlocutor folosește mișcarea fizică.

Alege o activitate fizică ce îți permite să „rulezi” în mintea ta prezentarea. Plimbă-te, cântă, aleargă, etc.

Ideal ar fi ca respectiva activitate să îți permită să repeți ce ai de spus.

Secretul este ca activitatea respectivă să îți permită mișcări ale mușchilor pe care le vei folosi și pe scenă.

Astfel, corpul tău „înregistrează” în memoria musculară mici elemente de comportament pe care le vei folosi pe scenă (mici gesturi ale mâinilor, posturi, mimici, etc.)

Atrage atenția în mod relevant 

Când începi să comunici că un profesionist, realizezi cât de important este să captezi atenția încă de la început.

Acest lucru se poate realiza în modalitatea verbală sau nonverbală.

Iată o formulă verbală cu care poți începe o prezentare și care nu dă greș niciodată: „Vă voi spune o poveste care nu s-a mai spus niciodată” (sursă: Jon Miller).

Pentru partea nonverbală, secretul este să inviți participanții de la început să facă ceva fizic.

De exemplu, poți să le ceri să răspundă în perechi la o întrebare în primele 60 de secunde de la începerea interacțiunii cu ei.

Fii interactiv, nu academic

Iată o formulă simplă pe care o poți utiliza și tu ca să mărești gradul de interactivitate când comunici cu grupuri. 

I-am dat acestei formule o denumire oarecum exotică:

So what – me too

Oricum ai denumi această formulă, secretul este să te asiguri că participanții se regăsesc în povestea pe care o spui.

Cu alte cuvinte, în loc să gândească „și ce dacă?” ei vor gândi „și mie mi se poate întâmpla!”

Cel mai simplu, această reacție se obține cu experiențele universale… adică făcând referire la situații foarte simple în care orice om se poate regăsi, cu ajutorul unei formule de genul: „Vi s-a întâmplat vreodată…?”

De exemplu:

„Vi s-a întâmplat vreodată să mergeți la cumpărături cu o listă și să veniți acasă cu alte produse decât cele de pe listă?”

Sau

„Ați probat vreodată mai multe perechi de pantofi fără să îi cumpărați?”

Sau

„Ați spus vreodată ceva unui prieten iar acesta a înțeles cu totul altceva?”

Folosite cu moderație, astfel de formule fac minuni atunci când vrei să dai relevanță prezentării pe care o faci… adică, de fiecare dată când vorbești!

Când prezinți concepte, dă exemple în loc de explicații 

La fel ca în tehnica descrisă mai sus, exemplele trebuie să fie „universale” dacă vrei să dai relevanță prezentării tale.

Cu cât oamenii se pot regăsi mai ușor în exemplele de situații pe care le propui, cu atât vor înțelege mai ușor conceptele sau informațiile pe care le oferi.

A oferi un exemplu nu este modul principal prin care poți influența pe cineva. Este singurul mod.” (Albert Einstein)

Revizuiește-te pe video 

Ultima tehnică selectată din arsenalul maeștrilor este revizuirea.

Profesioniștii își îmbunătățesc performanța prin revizuirea activității și luând decizii în legătură cu ceea ce merită îmbunătățit.

Ce să faci ca să îți îmbunătățești prestația când faci prezentări? Filmează-te.

Marea majoritate a celor care vorbesc în public au impresia că au un impact emoțional mai mare decât au în realitate.

10 minute de filmare revizuită vor duce la clarificarea acestei percepții.

După ce îți vezi filmarea, poți să îți „dai voie” mai mult să te manifești emfatic în prezentările tale, ceea ce îți va îmbunătăți flexibilitatea emoțională și mai ales impactul.

Inspiraţie!
andy szekely

 

Comentează




* Campurile marcate cu steluta sunt obligatorii.