fbpx

7 secrete ale vorbitorilor publici

Ce este un vorbitor profesionist?

O persoană care îşi câştigă existenţa vorbind. Calitatea vieţii unui vorbitor public depinde de abilitatea lui de a vorbi eficient în faţa grupurilor de oameni.

În această categorie includ numeroase meserii: avocaţi, profesori, oratori, traineri, politicieni, purtători de cuvânt, etc.

Aceştia au nevoie de o abilitate sporită de a influenţa pentru a obţine succes în meseriile lor.

Dar ce înseamnă să influenţezi?

În esenţă, înseamnă să îi inspiri pe ceilalţi să îţi urmeze sugestiile fără să le forţezi deciziile. Când reuşeşti să faci asta, cei din jur nu doar te urmează dar te şi plac.

În mod evident, această abilitate este absolut esenţiali pentru succesul oricaruiom în orice domeniu care presupune comunicarea cu alţi oameni.

De aceea, am selectat câteva dintre strategiile de succes ale vorbitorilor publici ce pot fi folosite cu uşurinţă în conversaţiile de zi cu zi.

Când le aplici, obţii în timp scurt mai multă încredere din partea celorlalţi. Oamenii te vor asculta cu mai mult interes iar opiniile tale vor conta mai mult ca în trecut.

  1. Decide foarte exact ce vrei să obţii la final

Când porneşti cu finalul dorit în minte, toate acţiunile tale sunt orientate în direcţia respectivă.

Care este rezultatul final?

Vrei ca cei care te ascultă să te aplaude? Vrei să te urmeze? Vrei să îţi cumpere serviciile? Ce vrei? În ce condiţii vrei?

Cât de clar poţi să vezi cu ochii minţii rezultatul final? Cu cât îţi este mai clar în mintea ta ceea ce doreşti să obţii, cu atât ai şanse mai mari să şi obţii.

Cu cât ţinta este mai vizibilă, cu atât mai uşor va fi atinsă.

  1. Stabileşte de ce vrei să obţii acel lucru

Răspunsul la această întrebare îţi va furniza motivaţia necesară!

S-ar putea să ştii foarte bine ceea ce îţi doreşti, dar dacă nu ai motivaţia necesară, vei găsi probabil o cale să îţi sabotezi succesul.

Cât de valoros este pentru tine acest rezultat? Cât de important? Clarifică răspunsul la aceste întrebări înainte să mergi mai departe.

  1. Clarifică-ţi argumentaţia – pe ce te bazezi?

Vorbitorii publici ştiu foarte clar că pentru a fi convingători au nevoie să cunoască precis ceea ce doresc să transmită.

Clarifică-ţi argumentele ca şi când ar urma să răspunzi unui examen oral la facultate, pentru nota 10.

Găseşte explicaţii, cercetări, exemple care să susţină ceea ce vei spune

  1. Exprimă-te simplu şi succint (care este elementul central?)

Vorbitorii publici se concentrează să transmită o singură idee principală în cadrul unei prezentări sau în timpul unei secţiuni a unei prezentări.

Albert Einstein spunea: Fiecare lucru trebuie explicat cât mai simplu cu putinţă, dar nu mai simplu decât atât. În plus, ar fi de dorit să foloseşti un limbaj cât mai simplu, fără termeni tehnici. Faptul că ştii termeni tehnici nu e un motiv să îi împovărezi pe ceilalţi cu ei.

  1. Foloseşte povesti, metafore şi comparaţii

Oamenii înţeleg conceptele, dar reţin poveştile.

Pentru fiecare idee importantă, care doreşti să rămână în mintea celorlalţi, spune o poveste sau fă o analogie care să le permită interlocutorilor să îşi facă o imagine clară a ceea ce vrei să transmiţi.

Analogiile sau metaforele sau poveştile sunt procesate în special în emisfera dreaptă a creierului, în vreme ce faptele şi conceptele, în emisfera stângă.

Când faci o prezentare, alternează conceptele cheie cu metafore şi comparaţii.

Această alternanţă: concept-comparatie, concept- comparaţie, seamănă cu funcţionarea unui ştergător de parbriz cu care îţi ajuţi audienţa să vadă mai clar ce vrei să spui.

  1. Gesticulează şi umple scena…

Este foarte important să exprimi nonverbal ceea ce vrei să transmiţi verbal.

Când gesturile tale susţin ceea ce spui, mesajul tău devine puternic şi credibil.

În schimb, atunci când mesajul tău este contrazis de gesturi, aproape întotdeauna gesturile vor fi crezute.

Studii realizate de profesorul Albert Mehrabian în SUA au arătat că atunci când mesajul verbal şi cel nonverbal nu se susţin reciproc, 93% din impactul mesajului este dat de gesturi, expresii faciale şi tonul vocii, iar numai 7% de conţinutul mesajului (cuvinte).

  1. Arată că îţi pasă

Oamenilor nu le pasă cât de multe ştii până când nu află cât de mult îţi pasă.

Porneşte cu această idee în minte când te adresezi unui grup sau unei persoane. „Îmi pasă de tine” ar putea fi un gând în dialogul tău interior, înainte de a începe să vorbeşti.

Dacă nu îţi pasă, asta se simte.

De fapt, dacă nu îţi pasă deloc, înseamnă că mesajul nici nu merită transmis.

Când arăţi că îţi pasă, beneficiarii mesajului îţi vor răspunde la fel.

Aceasta este o lege universală a comunicării. În Psihologia Persuasiunii, ea se mai numeşte legea reciprocităţii.

Inspiraţie!
andy szekely

 

 

Comentează




* Campurile marcate cu steluta sunt obligatorii.