ADD marketing
ADD inseamnă Attention Deficit Disorder şi este o disfuncţie care se manifestă astfel: „un tipar de impulsivitate şi neatenţie însoţit sau nu de hiperactivitate” (Wikipedia)
Eu nu sunt 100% convins că acest fenomen ţine de domeniul patologicului, dar este în mod evident o realitate a zilelor noastre.
În pas cu „moda” (sau la originea ei), marketerii se adaptează la „tiparul de impulsivitate şi neatenţie” şi se folosesc de tehnologie pentru a îşi promova mesajele.
Aşa apare ADD marketing
Un fenomen de promovare a ideilor şi produselor prin canale de comunicare ce „respectă” comportamentele de tip ADD.
Care sunt aceste comportamente?
Să vedem:
- Verificatul emailului pe blackberry
- Cititul paginilor de web „in 3 secunde”
- Reclamele din WC-uri
Societatea ne „incurajează” să fim „multitasking”!
Pentru marketeri, cred ca e de fapt mai uşor să atragi atenţia unei persoane cu ADD (se pare ca sunt foarte numeroase) decât să construieşti un mesaj complex.
Mă uit la noul instrument de socializare numit TWITTER. Este ideal pentru ADD marketing!
Intri pe acest mic site şi afli ce fac toti amicii tai in timp real, pentru ca ei postează mesaje scurte , în timp real, despre viaţa lor.
Ca „instrument” de scădere a productivităţii, twitter este imbatabil. Ca instrument de marketing, probabil că se va dovedi la fel.
Depinde de ce parte a adevărului te găseşti.