Art of the START …. Prop of the STOP
Guy Kawasaki, marketer si vorbitor public pe care il respect foarte mult, a scris cartea „ART of the START”.
În ea vorbeşte despre ingredientele succesului antreprenorial.
Iată câteva
Creează semnificaţie
Creează-ţi o „mantră”. De exemplu: NIKE – Authentic Athletic Performance
Creează-ţi un model de business propriu
Nişează-te
Dincolo de concepte, Kawasaki scrie foarte bine, pragmatic şi pe înţelesul tuturor.
Adaosul meu?
„Prop of the STOP”
Cred că pentru succes pe termen lung ai nevoie să acţionezi cu hotărâre (START), dar ai nevoie şi să te opreşti ca să câştigi claritate (STOP).
„Prop” e un termen din limba engleză şi înseamnă proptea sau suport.
Există unii antreprenori care se duc „cu capul înainte” imediat ce sesizează o oportunitate. Ei au foarte mult START… dar prea puţin STOP… Acest mini-articol le este dedicat.
Pune-ţi două întrebari:
1. Am cumva tendinţa să acţionez la impuls şi să mă „agit” până când ajung la un rezultat?
2. Am tendinţa să analizez, să mă gândesc, să iau în calcul multiple unghiuri de vedere, uneori până când pierd oportunitatea?
Dacă ai răspuns cu un DA foarte apăsat la prima întrebare, te numeri probabil printre cei care preferă acţiunea hotărâtă ( START).
Dacă ai răspuns DA la a doua, probabil ai o atitudine mai contemplativă (STOP).
Sugestia mea este să începi ca şi când ai face parte din categoria celor ce spun DA la întrebarea 1, dar pe parcurs să îţi găseşti momente în care să te opreşti şi să te gândeşti.
Aşadar… Art of the START … şi … prop of the STOP.