fbpx

Ambiţie cu autor necunoscut

Din cauza normelor sociale, a educaţiei, a presiunii de grup, etc., unii oameni (muuuulţi) ajung să îşi dorească de la viaţă lucruri care de fapt nu îi reprezintă. Aceasta este faţa „întunecată” a legii Conformismului din persuasiune. Legea conformismului spune că majoritatea oamenilor au tendinţa să facă ceea ce majoritatea oamenilor fac. Mai concret, suntem […]

3 căi de stimulare a inteligenţei vizuale

Creierul tău funcţionează în feluri foarte variate şi complexe. Dacă vrei să îl foloseşti la capacitate maximă ca să fii productiv şi practic îţi sugerez trei modalităţi foarte puternice în acest sens: 1.  Clarifică vizual ce vrei Ai suficientă răbdare să îţi clarifici imaginea obiectivului tău. Claritatea generează motivaţie. Îţi va fi mult mai uşor […]

Munca

Am scris în ultimele două miniarticole despre metaforă şi modelare. Spuneam acolo că ele reprezintă baza învăţării. Dar învăţarea are şi un…vârf.  Munca. Adică…propria experienţă. Caz practic: Te duci la un training şi îţi place. Trainerul e bun! Spune poveşti şi demonstrează că ştie din experienţă despre ce vorbeşte (adică foloseşte metafore şi este un […]

Modelarea

Modelarea este cea mai puternică formă de învăţare umană. Alături de  metafora, modelarea formează baza învăţării. Concret, aşa învăţăm din experienţele altora: modelându-i şi aflând poveşti (metafore) despre bine şi rău. Spre deosebire de metaforă, care presupune să dai înţelesuri, modelarea presupune să preiei comportamente, de multe ori în mod inconştient. De exemplu, copilul îşi […]

Metafora

Am citit undeva cândva, cu ani în urmă: „Totul este o metaforă despre totul” Dacă e adevărat,  (şi cred că e), inseamnă că: Poţi să înveţi ceva excepţional de bine şi să foloseşti acel domeniu în care excelezi ca să înveţi altceva. E un fel de învăţare…. laterală. Aşa învaţă copiii despre viaţă, din poveşti. […]