fbpx

Vrei să vorbeşti în public ca un profesionist?

În anul 2008 am avut ocazia să întâlnesc în Italia un grup de vorbitori publici profesionişti (Professional Public Speakers). Am profitat de această ocazie ca să îi intervievez pe cinci dintre ei cu scopul de a afla răspunsul la o întrebare aparent banală: Cum te asiguri că, în primul minut când începi să vorbeşti, publicul tău […]

Faci şi tu aceste greşeli atunci când scrii?

timp estimat de lectură – 3,4 minute 4 adevăruri CLARE despre comunicarea în scris: Dacă nu captezi atenţia de la început, poţi să pierzi 90 % din publicul ţintă. Dacă nu oferi beneficiile înainte de a oferi informaţiile, cititorii tăi nu găsesc relevant pentru interesele lor ceea ce le spui. Dacă nu te exprimi clar […]

Intenţia paradoxală

Logoterapie – Deblocare mentală Viktor Frankl, creatorul noii abordări psihoterapeutice numită logoterapie, descrie în cartea sa „Man’s Search for Meaning” o tehnică elegantă de deblocare mentală, care poate fi aplicată cu succes în dezvoltarea personală. Intenţia paradoxală se bazează pe două fenomene Frica resimţită înainte de producerea unui posibil eveniment nedorit „produce” exact evenimentul de care persoana […]

Individualism vs Colectivism în business

timp estimat de lectură: 2 min În ultima sa carte, (care are titlul: „YES!”) profesorul Robert Cialdini arată că procesul comunicării are două funcţii: informaţională şi relaţională. Şi acum urmează descoperirea cheie. În culturile colectiviste accentul este pus pe relaţie, iar în cele individualiste, accentul este pus pe informaţie. Mai concret, în culturile colectiviste sunt valorizate mai […]

Cei mai buni clienţi pe care îi vei avea vreodată

Vrei să vinzi ceva? Cui? Care sunt clienţii tăi cei mai buni? Cum îi găseşti? Cum intri în contact cu ei? Cum le atragi atenţia? Cam multe întrebări? Aşa e! Dar toate sunt întrebări esenţiale!