fbpx

Cei “7C” ai încrederii – cum să inspiri încredere

În urmă cu 20-30 de ani, abordarea în relaţiile interumane se baza pe următorul concept: Am încredere în tine până la proba contrarie. Astăzi, prin jocul competiţiei şi din cauze culturale, am ajuns să ne bazăm relaţiile interumane pe un alt concept: Nu am încredere în tine până la proba contrarie! Nu ştiu care dintre […]

Metalimbajul (I)

Cuvinte care vând, cuvinte care… recrutează Imaginează-ţi, pentru o clipă, că te afli într-o lume în care ai timp să analizezi cuvânt cu cuvânt tot ceea ce oamenii din jur îţi spun. Cuvânt cu cuvânt! Fiecare nuanţă, fiecare conotaţie, pusă sub lupă pentru a înţelege sensul din spatele conţinutului. Acesta este rolul metalimbajului. Simplu spus, […]

Principiul expunerii – cum să generezi credibilitate

Un principiu fundamental al persuasiunii, care poate transforma un expert într-o persoană cu imensă credibilitate, este principiul expunerii. În esenţă, controlarea expunerii îţi permite un control bun al imaginii personale şi te ajută să eviţi subevaluarea din partea celor din jur. Principiul expunerii spune, pur şi simplu, că gradul de credibilitate pe care îl câştigi […]

Paradoxul evoluţiei (II)

Pe acelasi palier se înscrie sindromul: „big fish in small pond”  Când ajungi să fii perceput ca expert într-un anumit domeniu-nişă şi nu mai eşti solicitat în alte domenii. De exemplu, un vorbitor public care este recunoscut pentru expertiza sa în domeniul sportiv, fiind preocupat exclusiv de acest domeniu va avea multe solicitări la întruniri […]

Paradoxul evoluţiei (I)

Ceea ce te ajută să evoluezi la un nivel al dezvoltării tale te împiedica să treci la nivelul următor. Practic, tiparele de gândire şi comportament care se instalează pentru a te ajuta să fii performant ca maistru zidar de exemplu, iţi vor sta în cale atunci când vrei să performezi ca director de firmă de […]