fbpx

Principiul expunerii – cum să generezi credibilitate

Un principiu fundamental al persuasiunii, care poate transforma un expert într-o persoană cu imensă credibilitate, este principiul expunerii. În esenţă, controlarea expunerii îţi permite un control bun al imaginii personale şi te ajută să eviţi subevaluarea din partea celor din jur. Principiul expunerii spune, pur şi simplu, că gradul de credibilitate pe care îl câştigi […]

Paradoxul evoluţiei (II)

Pe acelasi palier se înscrie sindromul: „big fish in small pond”  Când ajungi să fii perceput ca expert într-un anumit domeniu-nişă şi nu mai eşti solicitat în alte domenii. De exemplu, un vorbitor public care este recunoscut pentru expertiza sa în domeniul sportiv, fiind preocupat exclusiv de acest domeniu va avea multe solicitări la întruniri […]

Paradoxul evoluţiei (I)

Ceea ce te ajută să evoluezi la un nivel al dezvoltării tale te împiedica să treci la nivelul următor. Practic, tiparele de gândire şi comportament care se instalează pentru a te ajuta să fii performant ca maistru zidar de exemplu, iţi vor sta în cale atunci când vrei să performezi ca director de firmă de […]

Eu sunt OK! Tu eşti OK?

Cum să decodifici atitudinea psihologică optimă Aşa cum nu se poate afirma că electricitatea este bună sau rea, nici comunicarea sau influenţarea nu are astfel de valenţe. Cei care îi conferă o valenţă pozitivă sau negativă sunt oamenii care o folosesc. Relaţionarea este de fapt un mecanism psihologic subtil care atunci când merge prost poate […]

5 tehnici de credibilizare

Credibilitatea este elementul cheie al influențării. Fara credibilitate, produsele nu s-ar vinde, căsătoriile s-ar face numai cu contract prenupţial, iar prietenia ar fi un termen deşuet. A fi credibil înseamnă a-i transmite celuilalt ideea că se poate baza pe ceea ce spui şi că vei avea un comportament predictibil. Cu toate acestea, mulți oameni cu […]