Ce face de fapt un trainer?
Un trainer are 3 roluri de care ar fi bine să ţină cont în orice situaţie de predare:
1. Cadrează
Mai concret, oferă participanţilor un cadru conceptual, un mod de a privi lumea, astfel încât lor să le fie uşor să înţeleagă şi să aplice ceea ce învaţă.
Din momentul în care trainerul spune „Astăzi vom vorbi despre….”, el propune un cadru de lucru, care odată acceptat devine cadrul de acţiune al trainingului.
Este ca şi când ai pune o ramă la un tablou.
Tipul ramei modifică percepţia asupra imaginii din tablou. Un alt cuvânt care poate descrie ideea de cadrare este contextualizarea (adică punerea informaţiilor în contextul potrivit).
2. Structurează
Un trainer bun pune la dispoziţia publicului o structură clară şi uşor de urmărit a trainingului.
Aici se include structurarea timpului, a activităţilor (exerciţii, experienţe individuale etc.), gestionarea situaţiilor neprevăzute etc.
3. Informează
Acesta este rolul cel mai cunoscut al trainerilor – să ofere informaţie.
Este esenţial ca informaţia să fie utilă pentru participanţi, uşor de înţeles şi suficient de simplă ca să dea încrederea că poate fi aplicată imediat.
În concluzie:
Când trainerul oferă informaţie bine pusă în context (cadrată) el oferă participanţilor RELEVANŢĂ.
Când trainerul oferă informaţie bine structurată el oferă participanților cea mai bună cale pentru ÎNVĂŢARE.
Rezultatul este ÎNVĂŢAREA RELEVANTĂ.
Poate însă trainerul să ofere acest dar al muncii lui fără acceptul participanţilor?
Evident, nu!
Pentru ca învăţarea relevantă să aibă loc este necesară participarea (de aia se cheamă participanţi).
Participanţii au cel puţin două „atribuţii”: să se implice in activităţile structurate de trainer şi să ofere exemple din viaţa reală pentru contextul propus de trainer.
În teorie, acest mod de a privi lucrurile se mai numeşte contract.
În practică, eu îi zic: „cum să faci training aşa cum merită participanţii tăi, adică profesionist”.
PS: Ai aflat cum te ajută Speaker Elite?
Știai că, după 7 săptămâni, vei ști cum să ai atenția publicului și cum să îți controlezi emoțiile, limbajul non-verbal, tonul vocii, astfel încât să transmiți încredere și siguranță?