fbpx

Ce înseamnă un training bun?

Atunci când investeşti într-un training este important să fii un consumator activ şi să te implici în evaluarea investiţiei la fel ca atunci când vrei să cumperi o maşină ori să îţi mobilezi locuinţa.

Ai nevoie de un exerciţiu al alegerii care te va face să cauţi beneficiile pe care ţi le va aduce investiţia.

În acest articol ai la dispoziţie o „grilă” prin care poţi să evaluezi orice program de training, seminar sau curs. Astfel, te asiguri că ai ales oferta cea mai bună şi că vei obţine maximum din investiţia făcută.

În fiecare etapă a cumpărării unui training, există câteva întrebări importante la care merită să găseşti răspuns.

Înainte de training

Caută o cale de a înţelege în detaliu ce vei primi. Poţi folosi întrebări directe, o casetă audio sau video, cărţi sau broşuri de prezentare.

De asemenea, referințele celor care au trecut prin acelaşi program de training îţi vor fi utile.

Pune întrebări celor care au participat la training:

  • Ce anume ţi-a plăcut în mod particular la trainingul respectiv?
  • Ce anume poţi face/ştii acum că rezultat al trainingului, iar înainte de a fi participat nu puteai să faci/nu ştiai?
  • Care comportamente/competenţe tale s-au îmbunătăţit cel mai mult şi cum?

Gândeşte-te cine este trainerul:

  • Care este experienţă lui/ei în prezentarea acelui pogram?
  • Care este expertiza lui/ei in domeniu?
  • Trainerul cu care vei lucra este recunoscut ca un specialist de top?

Evaluează ce vei câştiga tu:

  • Trainingul oferă un echilibru adecvat între aplicaţiile pentru dezvoltarea personală şi cea profesională?
  • Programul are un format adaptat pentru piaţa românească şi pentru nevoile practicanţilor din România? Conţine exemple tipice pentru situaţia actuală de la noi?

În timpul trainingului

Demonstraţii – Cercetările arată că peste 80% din comunicare este de tip nonverbal. Întreabă dacă vei primi demonstraţii ale metodelor prezentate sau numai descrieri pe care oricum le-ai putea citi în cărţi.

Observă în ce măsură trainerul face ceea ce spune (microdemonstratii).

Acest lucru este valabil mai ales în cazul trainingurilor care dezvoltă abilităţi.

Exerciţii – în afară de demonstraţii, trainerul oferă practica necesară pentru că participanţii să integreze în comportamentul lor noile abilităţi?

Întrebări – un bun trainer se va bucura să răspundă la întrebări pentru a detalia metodele prezentate şi pentru a-i face şi pe ceilalţi să beneficieze de răspunsuri.

Valori – ce atitudini sunt implicate în comportamentul non-verbal al trainerului.

Reprezintă ele ceea ce ai tu nevoie? Se întâmplă ca trainerul să vorbească despre importanţa flexibilităţii, dar să răspundă în mod rigid?

Îţi comunică faptul că vrea ca tu să înveţi, sau vrea doar să te impresioneze?

Comportamentul său denotă atitudini rigide sau agresive? (misoginism, rasism, prejudecăţi politice, etc.)

Comunicarea nonverbală – un trainer bun observă indiciile nonverbale ale audienţei şi îşi ajustează comportamentul în consecinţă.

Trainerul observă nevoile grupului?

Îşi dă seama când publicul devine agitat şi este necesară o pauză?

Respect – în timpul demonstraţiilor trainerul primeşte feedback de la participanţi?

Aceştia se simţ confortabil să ofere feedback?

Umor – cel mai bun ajutor pentru învăţare este umorul!

Acel tip de umor molipsitor şi care nu este făcut pe seama altor membri din grup.

Pentru a declanşa situaţii amuzante nu este neapărat necesar ca trainerul să spună bancuri.

Ideea este: participanţii se simţ bine?

Grupul râde în timp ce învaţă?

După training

Esenţial în urma trainingului este să obţii rezultate durabile:

  • Care sunt criteriile de evaluare prin care poţi să verifici cum funcţionează ce ai învăţat în lumea reală?
  • Obţii rezultate mai bune decât ai fi putut obţine oricum, fără implicarea în program?
  • Conştientizezi comportamente pe care nu le aveai înainte şi care îţi aduc beneficii acum?
  • Eşti responsabil pentru succesul tău prin faptul că aplici cele învăţate sau revizuieşti conceptele şi exerciţiile?
  • Trainingul are un sistem de învăţare pe termen lung prin care să primeşti răspunsuri la întrebări şi să verifici rezultatele aplicării conceptelor?

În loc de concluzie, probabil că este important să reflectezi la următorul aspect.

Rolul trainerului este să îţi ofere cel mai bun program posibil în domeniul în care el este expert.

Rolul tău este să îţi fixezi obiective clare pe care să le atingi cu ajutorul instrumentelor învăţate în training.

Nici un trainer nu va putea produce în locul tău rezultatele pe care le aştepţi.

În 2001, când trainerul şi mentorul meu Julie Hay a susţinut primele cursuri în România, am fost frapat de faptul că la unele exerciţii ieşea din sală şi lăsa participanţii să lucreze „de capul lor”.

Când am întrebat-o care este motivul pentru care nu rămâne tot timpul la dispoziţia participanţilor Julie mi-a răspuns că aceasta este o metodă de a îi responsabiliza.

Experienţa ulterioară mi-a demonstrat că într-adevăr aşa şi este.

Trainingul este precum grădinăritul: este important să uzi planta şi să îi oferi lumină şi căldură.

Dacă te apuci să tragi de ea pentru a-i grăbi creşterea faci mai mult rău decât bine.

Când participi la un curs şi aştepţi mereu răspunsuri din altă parte mintea ta devine leneşă.

Ca participant, cu cât te implici mai mult cu atât obţii mai mult

Inspiraţie!
andy szekely

Comentează




* Campurile marcate cu steluta sunt obligatorii.