Cei 5 C ai comunicatorului convingător
Ce face diferenţa dintre un vorbitor bun şi unul mediocru?
Cum se diferenţiază oamenii capabili să mişte mase de oameni de cei care doar comunică informaţii?
Ce aduce sarea şi piperul în stilul de comunicare al unui lider adevărat?
La întrebările de mai sus putem răspunde cu ajutorul celor 5 calităţi ale comunicatorilor puternici.
Am selectat cele 5 calităţi pornind de la premisa că ele îi reprezintă cel mai bine pe vorbitorii care creează impact şi schimbare, nu oferă doar claritate şi predictibilitate.
În consecinţă, ceea ce urmează să citeşti se referă la liderii care comunică eficient, nu doar la cei cărora le place să vorbească…
Cele 5 calităţi care diferenţiază liderii de cei care sunt doar competenţi:
Contribuţia
Liderul autentic are o calitate pe care liderii mediocri nu o au.
El acţionează în primul rând din dorinţa de a contribui pentru o cauză înaltă.
Mai exact, se focalizează pe contribuţie (ce poate să ofere) în loc să se focalizeze în primul rând pe ambiţie (ce poate să demonstreze).
Construcţia
Liderul îşi construieşte argumente solide.
El are un mod special de a-şi susţine punctul de vedere.
De regulă, fiecare argument pe care îl aduce este foarte bine documentat şi foarte bine gândit.
Curajul
„Cine vrea să împrăştie lumină, ar fi bine să se asigure că rezistă arderii”, spune o vorbă înţeleaptă.
Un lider are curaj, iar acest lucru îl face să fie urmat de cei care îl admiră.
Creativitatea
Liderii carismatici sunt creativi.
Creativitatea şi spontaneitatea sunt componente importante ale leadershipului pentru simplul motiv că astfel echipele se simt mai confortabil.
În prezenţa unui creativ, nu te simţi doar motivat… îţi şi place să lucrezi.
Consecvenţa
Este foarte convingător să oferi celor din preajma ta siguranţa că vei susţine acelaşi punct de vedere şi peste 20 sau 40 de ani.
Un lider nu îşi schimbă punctul de vedere sau percepţia de la o lună la alta.
Aşa îşi clădesc liderii de opinie reputaţia.
Ce se întâmplă atunci când ai „la pachet” cele 5 calităţi?
Rezultatul va fi un brand personal puternic, bine conturat şi foarte satisfăcător pentru tine şi pentru cei care te urmează.
Vei demonstra că nu eşti făcut din paie ci din oţel, adică în afară de faptul că mesajul pe care îl transmiţi este frumos ambalat, conţinutul este suficient de consistent ca să merite efortul de despachetare…
Reacţia pe care vrei să o stârneşti în mintea şi inima celor care îţi consumă mesajele este una de curiozitate şi aşteptare febrilă…
Cel care te ascultă sau te citeşte ar trebui să îşi dorească să fie surprins din nou, de fiecare dată când îi soliciţi atenţia. Apoi, ar trebui să vină momentul în care ei să îţi caute atenţia.
Când acest lucru se întâmplă, tot ce îţi mai rămâne de făcut este să depăşeşti aşteptările.
Acesta este un lucru mai uşor de spus decât de făcut, dar mai motivant de făcut, decât de gândit…
Aşa că, îţi voi povesti despre el într-un „capitol” viitor.