Cei mai buni clienţi pe care îi vei avea vreodată
Vrei să vinzi ceva?
Cui?
Care sunt clienţii tăi cei mai buni? Cum îi găseşti? Cum intri în contact cu ei? Cum le atragi atenţia?
Cam multe întrebări?
Aşa e!
Dar toate sunt întrebări esenţiale!
Recent am avut un dialog foarte interesant cu Florin Talpes, fondatorul Softwin, şi l-am întrebat care este secretul antreprenorului de succes.
Răspunsul lui a fost simplu şi direct: să înţelegi esenţa nevoii clientului.
Un lucru uşor de formulat, dar foarte greu de făcut cu adevărat bine!
Sugestia mea este, dacă tot te apuci de treabă, să începi cu un succes
Asta îţi va aduce multă motivaţie să continui. Stima ta de sine va creşte iar viitorii clienţi vor fi încântaţi să lucreze cu un furnizor încrezător în competenţa sa.
Ce vreau să spun?
Începe cu clienţii tăi satisfăcuţi!
Îi cunoşti? Cine sunt? Care este ultimul lucru pe care l-au cumpărat de la tine? De ce l-a cumpărat?
E mai uşor să păstrezi un client mulţumit decât să convingi un om de pe stradă să devină clientul tău.
Gândeşte-te la asta!
PS: Sunt curios: care crezi că este motivul principal pentru care un client mulţumit ar cumpăra de la tine următorul tău produs/serviciu?
- Pentru că a mai cumpărat recent?
- Pentru că el cumpără frecvent astfel de produse?
- Pentru că îi este uşor să plătească preţul (a dovedit-o în cumpărările anterioare)?
Aştept părerea ta şi apoi revin cu părerea mea…