Cele 3 rezultate ale unei întâlniri de business
Ceea ce urmează să citești are rolul de a îi liniști pe cei care pun prea mare presiune pe ei înșiși atunci când vine vorba de întâlnirile de afaceri.
De cele mai multe ori, această presiune crește pentru că există riscul ca scopul întâlnirii să nu fie atins.
Dar care e de fapt scopul întâlnirii…?
Practic, sunt 3 scopuri atunci când te întâlnești cu cineva pentru a face un parteneriat de afaceri cu acea persoană:
1. Să înveți
2. Să dezvolți relația
3. Să creezi condițiile pentru ca persoana în cauză să accepte o cerere a ta
Învățarea e un scop excelent pentru că e în controlul tău total și pentru că îți reduce stresul.
Cei mai buni profesioniști ajung „cei mai buni” pentru că au această atitudine – învață mereu!
Dezvoltarea relației e esențială în parteneriatele pe termen lung.
Presupun că te interesează astfel de parteneriate… ele sunt cheia succesului în business.
Al treilea scop e mai greu de realizat ca primele două.
E scopul de convingere. Paradoxal, dacă ai în vedere mai întâi celelalte două scopuri, acesta din urmă este mult mai ușor de realizat!
E ca și când primele două scopuri ar crea contextul pentru al treilea.
Dacă ai o relație bună și îți arăți disponibilitatea de a învăța, obții o probabilitate mai mare să ți se răspundă DA la solicitarea ta!
PS
Dacă vrei să îți evaluezi progresul, poartă cu tine un card cu 3 întrebări la care să răspunzi după fiecare întâlnire:
Ce am învățat?
Cum am îmbunătățit relația?
Ce răspuns am primit la solicitarea mea?