Cele 6 butoane ale bombelor informaţionale
Doi fraţi deştepţi pe nume Heath (Chip şi Dan) au publicat o carte (Made to Stick) care disecă o idee simplă: cum să comunici o idee care se răspândeşte cu forţa unei epidemii.
După 10 ani de cercetări ei au ajuns la concluzia că sunt 6 factori (butoane) care fac diferenţa dintre o idee genială anonimă şi o idee utilă dar extrem de notorie.
Cei 6 factori sunt:
1. Simplitatea (transmite mesaje uşor de ţinut minte)
2. Imprevizibilul (stârneşte interes şi curiozitate)
3. Concreteţea (creează imagini vii în mintea audienţei)
4. Credibilitatea (căştigă încrederea audienţei)
5. Emoţiile (fă-i să simtă ceva)
6. Povestirile (invită-i într-o călătorie … )
Data viitoare când lansezi o idee care vrei să aibă impact, asigură-te că respectă cele 6 principii de mai sus! }n acest fel, în loc să transmiţi un mesaj plictisitor vei arunca o bombă informaţională.
Eşti pregătit pentru asta?