Cele două condiţii esenţiale pentru punerea în practică a oricărui obiectiv (I)
Motto: Orice lucru este creat de două ori: Mai întâi în gând şi apoi în faptă.
Despre stabilirea obiectivelor s-au scris multe.
Mai puţine lucruri s-au scris despre alt subiect cel puţin la fel de incitant: Punerea în practică!
În acest miniarticol, te invit să explorăm împreună două condiţii pe care le consider absolut esenţiale pentru atingerea obiectivelor:
Vizualizează cu realism şi acţionează cu perseverenţă
Vizualizarea continuă a rezultatului dorit este necesară pentru că te ajută să îţi păstrezi receptivitatea.
Când îţi imaginezi în mod continuu rezultatul final dorit, mintea ta se „antrenează” pentru succes.
Vizualizarea poate fi ajutată de stimuli externi.
De exemplu, dacă vrei să îţi cumperi o maşină nouă, poate fi util să citeşti cataloage auto, să cauţi informaţii pe internet, să lipeşti pe pereţi imagini cu modelul de maşină dorit sau să faci un drive-test.
Ce obţii cu asta?
Mintea ta devine mai atentă la stimulii externi care pot reprezenta resurse utile atingerii scopului.
Louis Pasteur spunea: „Şansa favorizează mintea pregătită să o primească”.
Când ai mintea pregătită, observi mai uşor lucruri relevante, pe care altfel le-ai fi trecut cu vederea.
Revenind la exemplul cu achiziţionarea unei maşini, atunci când te-ai decis asupra unui anumit model şi a culorii respective, începi să observi în trafic mult mai multe maşini de tipul celei pe care ţi-o doreşti, decât înainte să fi luat decizia.
Informaţii relevante pentru atingerea obiectivului tău îţi sunt astfel „puse la dispoziţie” prin mecanismul atenţiei focalizate.
Încă un lucru: atunci când vizualizezi rezultatul dorit, fă-o cu realism.
Dacă vrei LOGAN nu îţi imagina că nu există nici un zgomot în habitaclu sau că ai suspensii de Rolls Royce.
În schimb, imaginează-ţi cu detalii cât mai realiste cum va fi experienţa ta ca posesor de LOGAN.
Dacă te-ai decis pentru BMW, şi e fezabil pentru tine să îţi fixezi un astfel de obiectiv, concentrează-te cu realism asupra experienţei tale de posesor de BMW. PS.
Voi continua în miniarticolul următor cu idei despre a doua condiţie: acţiunea perseverentă.