Cum se anticipează trenduri (de criză sau de oportunitate)
Anticiparea tendinţelor este una dintre caracteristicile marilor lideri.
Cum fac ei?
Îşi focalizează atenţia pe acei stimuli care le aduc informaţii de calitate.
Cum îşi focalizează atenţia?
În primul rând prin întrebări bine puse. Întrebările sunt cel mai bun instrument de focalizare a atenţiei.
Iată un set de 5 întrebări care te pot ajuta să anticipezi orice tendinţă (de criză sau de oportunitate):
1. Care sunt sursele semnificative de nemulţumire în acest moment?
2. Care sunt semnalele de nemulţumire pe care formatorii de opinie încep să le transmită?
3. Ce schimbări au început să se manifeste?
4. Care sunt regulile care încep să fie încălcate?
5. Ce paradigme existau în trecut iar acum încep să îşi piardă forţa?
Să luăm un exemplu simplu: publicitatea televizată.
1. Unii cumpărători de publicitate plăteau sume imense pentru spoturi TV.
2. Aceste spoturi nu şi-au dovedit mereu eficienţa.
3. Firmele au căutat moduri alternative de promovare (Internet)
4. Au apărut reclamele video pe internet (Youtube)
5. Anumite vânzări se derulează aproape exclusiv prin internet, cu ajutorul filmelor de promovare.
Cine are ochi de văzut…. vede!