fbpx

Triunghiul puterii

Vreau să îți prezint o idee foarte puternică pe care o poţi aplica în toate ariile vieţii tale, dar mai ales în comunicarea cu cei apropiaţi!

La ce te ajută?

  • să comunici cu mai multă putere şi influenţă.
  • să înţelegi cum funcţionează mintea şi inima celor din preajma ta.
  • să obţii, împreună cu ei, rezultate bune.
  • să eviţi comunicarea rece, de tip ”singurătate în doi”.
  • să creezi un climat de cooperare şi respect în care se spune lucrurilor pe nume.
  • să te comporţi ca lider care influenţează cu integritate şi inspiră cu putere.

Despre ce este vorba?

Despre conceptul TRIUNGHIUL PUTERII

Dacă îţi imaginezi un triunghi, iar în fiecare colţ pui 3 cuvinte-forță, obţii esenţa motivaţiei umane, pusă în cea mai simplă formă (mai simplă decât au reuşit să sintetizeze Maslow sau Hertzberg, pionierii studiilor despre motivaţie):

triunghiul+puterii

Ce înseamnă rezultat?

Este materializarea a ceea ce ţi-ai propus să realizezi prin comunicare.

Ce înseamnă respect?

Este felul în care comunici atunci când valorizezi puterea celui cu care lucrezi.

Ce înseamnă relaţie (pe bune)?

Este încrederea pe care o acorzi celui cu care te afli în barcă…

Sunt definiţii simple, pe care nu le găseşti în dicţionar, dar te asigur că sunt profunde.

Ca să fiu scurt, explic cu o metaforă:

Dacă te afli cu o altă persoană în aceeaşi barcă şi vreţi să mergeţi către o insulă, insula de destinaţie e rezultatul convenit!

Respectul este dat de acceptarea faptului că unul dintre voi se pricepe mai bine la orientare, iar celălalt la vâslit.

Nu se prea poate unul fără celălalt, aşa că ar fi bine să îl laşi pe celălalt să îşi facă rolul la care el se pricepe cel mai bine, nu să îl iei peste picior că nu poate ce poţi tu!

Relaţia de încredere înseamnă că nu îi dai cu vâsla în cap partenerului tău pentru simplul motiv că amândoi aveţi interes să ajungeţi pe insulă de destinaţie.

Şi rezultatul şi respectul şi relaţia de încredere sunt importante.

Dacă nu împărtăşiţi rezultatul, veţi vâsli până obosiţi şi veţi sfârşi arşi de soare în mijlocul mării…

Dacă nu vă respectaţi reciproc, vă veţi epuiza certându-vă pe roluri, considerând că e mai important cel cu vâslitul decât cel cu orientarea, sau invers…

Dacă nu aveţi încredere unul în celălalt vă daţi cu vâsla în cap…

Aceste 3 elemente (cei 3R) sunt condițiile necesare oricărui climat de influențare cu integritate și etică, iar adevărații lideri exact cu asta lucrează!

Motivul pentru care mulți oameni nu reușesc să creeze un astfel de climat  este tocmai pentru că ei nu construiesc acest triunghi echilateral în relațiile lor, ci se concentrează mai mult pe una, maxim două dintre cele 3 laturi/caracteristici.

Unii sunt mai preocupați de respect, alții de rezultate, iar alții de relația de încredere.

Spunem că aceasta reprezintă baza psihologiei motivației pentru că, în momentul în care înțelegi că oamenii se împart în aceste 3 categorii, în funcție de caracteristica pe care se axează cel mai mult, ai deja un instrument de lucru pe care îl poți folosi în absolut orice situație.

O să înțelegi ce te motivează pe tine și ce îl motivează pe cel cu care te așezi la masa de discuții sau negocieri și vei ști cum să vorbesti astfel încât informațiile tale să și ajunga la el.

Reține: mesajul tău nu va ajunge ”la destinație”  dacă îl transmiți așa cum ești tu, ci dacă îl transmiți așa cum este celălalt!

Ce e de făcut?

Construieşte un ”triunghi echilateral” atunci când lucrezi ori comunici cu:

  • colegi
  • prieteni
  • subalterni
  • rude
  • clienţi
  • furnizori

acordând atenție fiecărei ”laturi” în parte.

Pentru a ajunge la rezultatul dorit, ai nevoie, mai întâi, de respect și încredere (relație):

Pe scurt, respectul se obține prin tehnici simple:

Una dintre ele este să asculți cu mare atenție ce spune celălalt.

Nu îl întrerupe și pune-i întrebări de clarificare pentru a te asigura că ai înțeles ceea ce el a dorit să îți transmită.

Evaluează împreună cu el/ea soluțiile pe care le propune și negociază soluția aleasă, în loc să o impui sau să cedezi fără niciun fel de explicație.

La viitoarea întâlnire, verifică cine vorbește cel mai mult și cine ascultă cel mai mult. Sunt șanse mari ca cel ce ascultă să acorde, implicit, mai mult respect.

Cum se obține climatul de încredere?

O metodă simplă este să îi spui celuilalt că ai încredere în el/ea și că valorizezi implicarea sa în proiectul vostru comun.

Nu lăsa încrederea să fie presupusă. Uneori e nevoie ca ea să fie întărită prin vorbe.

Dacă vrei și alte tehnici, te invit să explorezi un program de practică a abilităților de comunicare pe care l-am optimizat să fie extrem de eficient în mediul românesc (detalii aici).

Am construit acest program după mulți ani de experiență în care am înțeles că, după părerea mea, depăşirea blocajelor de comunicare reprezintă 80% din succes!

Mie mi-a luat 10 ani să mă… auto-mentorizez… pentru că atunci când am început, nu aveam acces la resursele necesare…

Dar acum tu ai acest acces!…

Aşa că nu are nici un sens să stai pe gânduri!

Investeşte în TINE: aici.

Inspiraţie!
andy szekely

Comentează




* Campurile marcate cu steluta sunt obligatorii.